Vul een waarde in
  • Netherlands
    • Dutch
    • English
  • United Kingdom
    • English

FAQ

"Onze FAQ-pagina bevat alle vragen en antwoorden op een georganiseerde manier."

Klik op de tabbladen voor een overzicht van de veelgestelde vragen per onderwerp. Heeft u overige vragen? Neem dan contact met ons op. 

Wat is huur?

Als u een trailer, tankoplegger of ander type materieel wil huren voor een periode van minder dan 12 maanden, dan wordt dit beschouwd als huur. Wanneer u langer dan 12 maanden wil huren, raadpleeg dan onze leaseopties.

Welke soorten trailers hebben jullie in de vloot?

We hebben een uitgebreide vloot met trailers. Het grootste deel van onze vloot wordt hier weergegeven. Zit er niet tussen wat u zoekt? Laat het ons dan weten, dan bekijken we samen met u onze uitgebreide mogelijkheden.

Zijn alle soorten trailers op de website beschikbaar voor verhuur in mijn land?

Ja, alle soorten trailers die onder de hoofding 'materieel' staan, zijn beschikbaar voor verhuur.

In welke landen kan ik huren?

Het is bij ons mogelijk om in verschillende landen te huren. Bekijk onze kaart om onze servicepunten bij u in de buurt te vinden.

Ik kan geen TIP vestiging in mijn land vinden. Kan ik wel trailers bij TIP huren?

Als u zich buiten onze servicelocaties bevindt, is het soms mogelijk om een trailer te huren en deze op een andere vestiging op te halen. In onze locatiezoeker kunt u de dichtstbijzijnde vestiging vinden of het land waarin u wilt huren, neem vervolgens contact met ons op om uw opties te bespreken.

Wat is de huurprijs voor een dag/week/maand en wat zijn de betaalvoorwaarden?

Onze huurprijzen zijn afhankelijk van het soort trailer dat u nodig hebt. Vraag een offerte aan en we komen bij u terug met een passende aanbieding.

Ik wil graag een trailer, tankoplegger of ander type materieel huren. Wat is de eerste stap?

Vertel ons wat u zoekt en wij zullen u een passende oplossing bieden.

Waar kan ik mijn gehuurde trailers ophalen?

We hebben verschillende vestigingen verspreid door het hele land, hier kunt u de gehuurde trailers ophalen. Raadpleeg onze locatiezoeker voor al onze TIP locaties. Heeft u al een huurcontract afgesloten? Dan staat hierin uw afhaallocatie vermeld.

Kunnen jullie mij aanvullende informatie sturen over een specifiek soort trailer?

De meeste informatie is te vinden op onze materieel pagina. Wanneer u aanvullende informatie nodig hebt, laat het ons dan weten, dan nemen we zo snel mogelijk contact met u op.

Waar kan ik mijn gehuurde trailers terugbrengen?

Onder de standaardvoorwaarden moet u de trailer terugbrengen naar dezelfde vestiging als waar u de trailer hebt opgehaald. We kunnen op verzoek uitzonderingen maken, maar hier kunnen extra kosten aan verbonden zijn. Neem in dit geval contact op met uw TIP contactpersoon.

Wat zijn de voorwaarden voor het terugbrengen van gehuurde trailers?

Bekijk onze slijtagevoorwaarden.

Wat zijn de huurvoorwaarden?

We hebben standaard voorwaarden, deze maken deel uit van het contract en worden bij elk nieuw contract gevoegd. We kunnen ze u ook op verzoek toezenden.

Hoe lang duurt het om een huurovereenkomst te formaliseren?

Als u nog geen account in ons systeem hebt, dan zullen er een aantal stappen nodig zijn om uw profiel te voltooien. Start het proces door uw offerte aan te vragen.

Kan ik een trailer huren die hoger is dan 4 meter?

Dit hangt af van het land waarin u zich bevindt. Europese Standaard Equipment is 4000mm op basis van schotelhoogte tussen 1120 – 1150mm.
Dit zijn de Europese hoogteverordeningen per land:
UK = Geen limiet
IR = 4,25 m
NL = 4,0 m
BE = 4,0 m (1%)
LU = 4,0 m
FR = Geen limiet
ES = 4,0 m
PT = 4,0 m (Container 4,4m)
NO = Geen limiet
FI = 4,2 m
EE = 4,0 m
SW = Geen limiet
DK = 4,0 m
PL = 4,0 m
GE = 4,0 m
CZ = 4,0 m
HU = 4,0 m
AU = 4,0 m
IT = 4,0 m (Container 4,3 m)
GR = 4,0 m
Vertel ons waar u naar op zoek bent en we helpen u met uw aanvraag.

Heeft de trailer die ik huur een geldige technische keuring?

Ja, we voorzien onze klanten altijd van goedgekeurde trailers met technische keuring.

Wat zit er in een full service huurcontract?

Full Service omvat onderhoud en normale slijtage van: banden, as- en remonderdelen, onderdelen van koeleenheden, andere onderdelen en pechverhelping en is verplicht voor alle verhuringen korter dan 365 (driehonderdvijfenzestig) dagen.

Wat is lease?

Als u een trailer, tankoplegger of ander soort materieel langer dan 12 maanden wil huren, dan wordt dit beschouwd als lease. Als u minder dan 12 maanden wil huren, bekijk dan onze verhuuropties. We bieden lease aan met koopoptie en sale en lease back.

Welke soorten trailers hebben jullie in de vloot?

We hebben een uitgebreide vloot met trailers. Het grootste deel van onze vloot wordt hier weergegeven. Zit er niet tussen wat u zoekt? Laat het ons dan weten, dan bekijken we samen met u onze uitgebreide mogelijkheden.

Zijn alle type trailers op de website beschikbaar voor leasing in mijn land?

Ja, alle soorten trailers die onder de hoofding 'materieel' staan, zijn beschikbaar voor leasing.

In welke landen verlenen jullie diensten?

Bekijk onze kaart om servicepunten bij u in de buurt te vinden.

Wat zijn de leasevoorwaarden?

We hebben standaard voorwaarden, deze maken deel uit van het contract en worden bij elk nieuw contract gevoegd. We kunnen ze u ook op verzoek toezenden.

Waar kan ik mijn geleasede trailers ophalen?

We hebben verschillende vestigingen verspreid door het hele land, hier kunt u de trailers ophalen. Raadpleeg onze locatiezoeker voor al onze TIP locaties. Heeft u al een leasecontract afgesloten? Dan staat hierin uw afhaallocatie vermeld.

Waar kan ik mijn geleasede trailers terugbrengen?

Onder de standaardvoorwaarden moet u de trailer terugbrengen naar dezelfde vestiging als waar u de trailer hebt opgehaald. We kunnen op verzoek uitzonderingen maken, maar er kunnen extra kosten aan verbonden zijn. Neem in dit geval contact op met uw TIP contactpersoon.

Hoe lang duurt het om een leaseovereenkomst te formaliseren?

Als u nog geen account in ons systeem hebt, dan zullen er een aantal stappen nodig zijn om uw profiel te voltooien. Start het proces door uw offerte aan te vragen.

Kunnen jullie mij aanvullende informatie sturen over een specifiek soort trailer?

De meeste informatie is te vinden op onze materieel pagina. Wanneer u aanvullende informatie nodig hebt, laat het ons dan weten, dan nemen we zo snel mogelijk contact met u op.

Kunnen jullie mij een overzicht geven van de services die opgenomen zijn in het leasecontract?

Bij alle lease overeenkomsten van 12 maanden of langer, heeft u de keuze uit verschillende service opties. Als u kiest voor volledige service, dan zit hierbij inbegrepen onderhoud en normale slijtage van: banden, as- en remonderdelen, onderdelen van koeleenheden, andere onderdelen en pechverhelping. Details voor alle onderhoudsonderdelen zijn te vinden in de standaardbepalingen en voorwaarden, die een integraal onderdeel zijn van een contract en toegevoegd worden aan elk nieuw contract. We kunnen ze u ook op verzoek toezenden.

Welke soorten onderhoud bieden jullie aan?

Wij bieden verschillende onderhouds- en hersteldiensten om de prestaties van uw wagenpark te verbeteren en de bedrijfskosten te verlagen, waardoor uw activiteiten flexibeler en winstgevender worden. Naast onderhoud bieden we ook schadeherstelbeheer aan.

Kunnen jullie mijn trailers op locatie herstellen?

Ja, we hebben volledig uitgeruste servicebusjes waarmee onze monteurs kleine herstellingen en noodreparaties eender waar kunnen uitvoeren.

Wat zijn de kosten voor de onderhoudsdiensten van TIP?

Laat ons weten welke onderhoudsdiensten u nodig hebt en we sturen u een offerte.

Ik wil graag een afspraak maken om mijn trailer te laten herstellen.

Plan hier online uw afspraak in bij één van onze werkplaatsen.

Wat is inbegrepen in het full servicecontract?

Full service omvat onderhoud en normale slijtage van: banden, as- en remonderdelen, onderdelen van koeleenheden, andere onderdelen en pechverhelping en reparatiemanagement.

Waar kan ik de TIP werkplaatsen vinden?

Wij hebben meer dan 80 werkplaatsen in Europa. U kunt de dichtsbijzijnde werkplaatsen vinden in de locatiezoeker, of u kunt een afspraak maken voor onderhoud in een van onze werkplaatsen.

Krijg ik een servicemelding wanneer ik trailers lease bij TIP?

Ja, u ontvangt servicemeldingen, tenzij u ervoor kiest om zelf verantwoordelijk te zijn voor het onderhoud.

Wat zijn de openingstijden van de werkplaatsen?

De openingstijden van onze werkplaatsen kunt u vinden via onze locatiezoeker.

Is het mogelijk om de pechverhelping in te zetten voor mijn eigen vloot?

Als u alleen een pechverhelping contract wil voor uw eigen vloot, zonder onderhoud, dan is dat uiteraard ook mogelijk. Neem contact met ons op voor een offerte op maat.

Ik heb een eigen trailervloot/trailer die onderhoud nodig heeft. Kan ik dit bij een TIP werkplaats laten doen?

Ja, we zijn volledig gespecialiseerd in het onderhouden van trailers, ook met uw eigen vloot kunt u bij ons terecht. Plan uw afspraak in een van onze werkplaatsen.

Welk soort bandenmerk gebruiken jullie?

Onze voorkeursleverancier is Goodyear. Daarnaast hebben we een groot aanbod aan andere bandenmerken.

Verkopen jullie onderdelen?

Ja, we verkopen onderdelen in al onze werkplaatsen. Daarnaast hebben wij een uitgebreid onderdelenmagazijn in Wijchen, Nederland.

Hoe lang duurt het om de trailer te onderhouden?

We streven ernaar om uw trailers binnen 1 werkdag klaar te hebben voor afhaling.

Ik ben op zoek naar een specifieke trailer maar kan deze niet vinden op jullie website. Hebben jullie meer trailers beschikbaar voor de verkoop?

Ja, we hebben meer trailers beschikbaar voor de verkoop. Waarschijnlijk hebben we precies wat u zoekt. Neem contact met ons op en wij zullen u helpen met uw aanvraag.

Is het mogelijk om trailers op een andere locatie af te leveren?

Ja, we kunnen trailers bijna overal leveren. Neem voor een offerte contact met ons op.

Hoeveel kost het om de trailer naar de haven te brengen?

De prijzen zijn afhankelijk van de locatie van de trailer en de haven waar vandaan u de trailer wil verschepen. U kunt ons alle informatie sturen en we komen dan bij u terug met de best mogelijke oplossing.

Kunnen jullie me meer foto's van de trailer sturen?

Ja, we kunnen u op verzoek meer foto's van de trailer sturen.

Ik ben op zoek naar trailers voor export. Is dat mogelijk?

Wij exporteren onze trailers over de hele wereld. Neem contact met ons op en we zullen u helpen met uw vraag.

Ik wil graag een trailer huren/leasen. Met wie kan ik het beste contact opnemen?

Ga voor vragen over het huren/leasen van trailers naar onze huurpagina of onze leasepagina. Hier vindt u alle informatie.

Zijn de aangeboden trailers in goede staat?

Al onze trailers worden onderhouden in onze eigen TIP-werkplaatsen, we hebben een heel netwerk van werkplaatsen in heel Europa. We kunnen u verdere informatie geven over de staat van al onze trailers.

Hoe kom ik erachter of een trailer die ik heb gezien op de pagina van TIP Used nog beschikbaar is?

Alle trailers die op onze website staan, zijn beschikbaar voor de verkoop. Wanneer we de trailer al aangeboden hebben aan een andere klant, dan hebben we altijd een groot aanbod aan trailers met dezelfde specificaties beschikbaar in heel Europa.

Hoeveel trailers hebben jullie met dezelfde specificaties?

Normaal gesproken hebben we veel dezelfde trailers, maar op de website ziet u er maar één. Wanneer u meer trailers met dezelfde specificaties nodig hebt, neem dan contact met ons op, wij zullen u dan een passende offerte maken.

Wat zijn de betalingsvoorwaarden?

Bij TIP Used werken we met onmiddellijke betalingen: trailers moeten vóór levering worden betaald. Betalingsvoorwaarden kunnen worden geregeld met onze lokale verkoopvertegenwoordigers.

Zijn de prijzen bruto of netto?

Alle prijzen op deze website zijn exclusief BTW. Lokale btw is van toepassing bij de aankoop.

Ik ben een handelaar, kan ik groothandelsprijzen krijgen?

Ja, neem contact met ons op en we zullen u voorzien van handelaarsprijslijsten.

Ik wil graag trailers kopen en ze aanpassen/onderhouden. Kunnen jullie me daarbij helpen?

Bij TIP bieden we trailers zoals ze zijn, maar we kunnen u uiteraard helpen met aanpassingen/onderhoud en andere diensten in onze eigen werkplaatsen in heel Europa.

Bieden jullie garantie aan op de trailers?

Nee, in de meeste gevallen worden de trailers verkocht zoals ze zijn.

Kan ik de trailer proberen voordat ik hem koop?

Ja, u kunt de trailer huren voordat u hem koopt.

Waar kan ik de trailers komen bekijken?

U kunt ons bezoeken op een van onze locaties. Wilt u weten op welke specifieke vestiging de trailer staat die u gezien hebt? Neem dan contact met ons op.

Ik wil graag trailerondedelen kopen, bieden jullie deze aan?

Ja, u kunt traileronderdelen kopen bij onze werkplaatsen. Daarnaast hebben wij een uitgebreid onderdelenmagazijn in Wijchen, Nederland.

Wat is de procedure om de eigenaar van het voertuig te wijzigen als ik een TIP trailer heb gekocht?

In elk land is er een andere procedure om het eigendom van een voertuig over te dragen. Aarzel niet om onze vertegenwoordiger te vragen wat de standaardprocedure is in het land waar u het voertuig hebt gekocht.

Ik heb het antwoord op mijn vraag hier niet gevonden.

Neem contact met ons op via tip-sales@tipeurope.com en wij zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen.

Ik zag een trailer van jullie gevaarlijk rijden, ik wil hier graag een klacht over indienen.

We vinden het vervelend om te horen dat er incidenten met roekeloos rijgedrag zijn geweest waarbij onze trailers betrokken waren. Bij TIP Trailer Services hebben we een vloot van meer dan 68.000 trailers die we verhuren, leasen en verkopen aan logistieke- en transportbedrijven in heel Europa. Als lease- en verhuurbedrijf gebruiken wij deze trailers dus niet zelf, onze klanten gebruiken deze trailers dagelijks op de weg. We nemen dergelijke klachten uitermate serieus en we kunnen u verzekeren dat we al het mogelijke doen om ervoor te zorgen dat onze bedrijfsmiddelen veilig, legaal en op verantwoorde wijze worden beheerd op een sociaal aanvaardbare manier en binnen de grenzen van de wet. Wanneer u een vlootnummer en/of kenteken van de trailer hebt, geef dit dan aan ons door. Dan nemen wij contact op met de desbetreffende huurder van de trailer om de situatie voor te leggen. 

Jullie trailer staat verkeerd geparkeerd/op mijn terrein en ik wil graag een klacht indienen.

We vinden het vervelend om te horen dat er incidenten met roekeloos rijgedrag zijn geweest waarbij onze trailers betrokken waren. Bij TIP Trailer Services hebben we een vloot van meer dan 68.000 trailers welke we verhuren, leasen en verkopen aan logistieke- en transportbedrijven in heel Europa. Als lease- en verhuurbedrijf gebruiken wij deze trailers dus niet zelf, onze klanten gebruiken deze trailers dagelijks op de weg. We nemen dergelijke klachten echter uitermate serieus en we kunnen u verzekeren dat we al het mogelijke doen om ervoor te zorgen dat onze bedrijfsmiddelen veilig, legaal en op verantwoorde wijze worden beheerd op een sociaal aanvaardbare manier en binnen de grenzen van de wet. Wanneer u een vlootnummer en/of kenteken van de trailer hebt, geef dit dan aan ons door. Wij zullen dan contact opnemen met de desbetreffende huurder van de trailer om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Ons bedrijf zou graag samen willen werken met TIP, kan dit?

Wij zijn altijd geïnteresseerd in nieuwe zakelijke kansen, neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Waar kan ik een algemene klacht indienen?

We proberen onze diensten continu te verbeteren. Heeft u een klacht, laat het ons dan weten.

Waar kan ik solliciteren bij TIP?

Op onze vacaturepagina vindt u een compleet overzicht van al onze vacatures. Hier kunt u ook solliciteren. 

Ik ben monteur en ik ben op zoek naar een baan. Kan ik bij TIP solliciteren?

Ja, we zijn altijd op zoek naar monteurs voor bijna al onze werkplaatsen. Bekijk hier onze actuele vacatures. Ziet u geen vacature in uw regio, laat het ons dan weten, dan zorgen we ervoor dat uw sollicitatie doorgestuurd wordt naar onze HR afdeling.

Ik ben vrachtwagenchauffeur en ik ben op zoek naar een baan. Kan ik bij TIP solliciteren?

Als een lease- en verhuurbedrijf nemen we geen vrachtwagenchauffeurs aan. Af en toe zijn onze werkplaatsen wel op zoek naar een oproepchauffeur, neem hiervoor contact met ons op.

Wij zijn een pre-employment screeningsbedrijf dat namens onze klant optreedt en screening uitvoert voor een van uw voormalige werknemers. Met wie kunnen we contact opnemen?

Neem contact op met onze HR afdeling.

Met wie kan ik contact opnemen over debiteuren?

Neem voor vragen over debiteuren contact met ons op. 

Met wie kan ik contact opnemen over onze openstaande facturen?

Neem voor vragen over openstaande vragen contact met ons op.

Ik zou graag een originele factuur willen. Waar kan ik deze vinden?

We hebben een factuur per e-mail of per post gestuurd naar jullie financiële afdeling. In het geval van vragen, neem dan contact met ons op.

Kunnen jullie mij de volledige IBAN/bank gegevens van TIP geven?

Neem hiervoor contact met ons op. 

Met wie kan ik contact opnemen over financiële vragen?

Neem voor financiële vragen contact met ons op. 

Waar kan ik mijn bankgegevens wijzigen?

Neem voor het veranderen van uw bankgegevens contact met ons op.

Waar kan ik het (factuur-) adres van mijn bedrijf veranderen?

Neem voor het veranderen van je (factuur-)adres contact met ons op. 

Ik heb het antwoord op mijn vraag niet gevonden.

Mocht u het antwoord op uw vraag niet gevonden hebben, neem dan contact met ons op. 

Something went wrong. Please try again.