De pandemie bleek een communicatieve uitdaging te zijn voor veel klanten en leveranciers in alle bedrijven. Bedrijven die hun klanten niet persoonlijk konden ontmoeten, moesten op zoek naar virtuele betrokkenheid en digitale oplossingen, waardoor digitale initiatieven werden versneld om de klantenservice te verbeteren.
Ook de transport- en logistieke sector maakt deel uit van deze trend. Grote spelers zijn actief bezig geweest met het ontwikkelen van hun digitale klantenserviceplatforms als onderdeel van hun strategieën. Hiermee bieden ze pieken in de vraag naar leveringen het hoofd en automatiseren ze hun processen om waarde toe te voegen aan de ervaring van klanten.
De verwachting is dat de klantenservice steeds meer digitaal zal gaan. Uit onderzoek in 2020 door McKinsey bleek dat B2B-bedrijven geloven dat digitale verkoopinteracties twee tot drie keer belangrijker zijn dan traditionele interacties. Uit het onderzoek bleek ook dat klanten in de onderzoeks-, evaluatie-, bestel- en nabestellingsfasen van hun aankooptransacties in toenemende mate een voorkeur tonen voor zelfbedieningskanalen.
In het Future of Sales 2025-rapport zeggen analisten van Gartner dat deze toenemende voorkeur voor zelfbediening en digitale kanalen nog belangrijker zal worden "... naarmate babyboomers met pensioen gaan en millennials steeds meer belangrijke besluitvormingsposities vervullen." Het rapport voorspelt dat tegen 2025 80% van de B2B-verkoopinteracties tussen leveranciers en kopers via digitale kanalen zal plaatsvinden.
Naast de bestaande traditionele klantenservicekanalen kan een digitaal klantenportaal een trailervlootbeheerder veel extra voordelen bieden. De voordelen zijn onder meer:
Als onderdeel van haar strategie, om ervoor te zorgen dat klanten kunnen profiteren van toonaangevende technologieën, ontwikkelt TIP voortdurend zijn online klantenportaal, FleetRadar™.
Enkele van de vele functies die FleetRadar™ TIP-klanten biedt, zijn:
Neem contact op met je TIP-contactpersoon om je aan te melden voor FleetRadar™, het klantenportaal van TIP.
Voor meer informatie over hoe je wagenpark van start kan gaan en kan profiteren van het FleetRadar™-klantenportaal van TIP, kun je contact opnemen met je lokale contactpersoon bij TIP.
2021/10/28
Schrijf je in voor ons maandelijks magazine. Wij leren dagelijks veel van onze klanten en willen deze ervaringen graag met je delen.